Akik az internetes piac előnyeit szeretnék kamatoztatni, többnyire már megpróbáltak a hagyományos kereskedelemmel vagy éppenséggel párhuzamosan szeretnék üzemeltetni a két változatot. Az ilyen vállalkozóknak nem kell elmesélni mennyi munka van egy üzlethelyiség létrehozásával, festés, polcok, árufeltöltés és még ki tudja mi más. A webshop készítés árak nem tartalmaznak ilyen költségeket, mert a virtuális bolt létrehozására nincs szűkség tatarozási munkálatokra, polcokra, fizikai értelemben vett árukra, de azért ezzel is van munka bőven.
A webshop készítés árak három fő elemből tevődnek össze: munkadíj, a programozási felület ellenértéke, adatbázis felépítése. A webáruházak létrehozása tényleg nem igényelnek konkrét fizikai munkát, de a programozó sok száz órát eltölthet a szoftver beállításával, a megrendelővel való egyeztetéssel.
Mindezeket az órákat a megrendelőnek kell kifizetni, mert mint minden szolgáltatás, ez is úgy működik, hogy mindkét fél jól járjon. Ezen felül a webshop létrehozásban több ember is részt vehet, programozó, grafikus, webdesigner, ezeket mind külön-külön bérezni kell. Tehát, a webáruház árak sokban függnek a megrendelő által kért design és különleges felületek létrehozásától. A webshopok készítésére megszámlálhatatlan programozói felület áll rendelkezésre. Vannak ingyenes változatok is, amelyek gyakran kielégítő megoldást jelentenek egy kisebb vállalkozásnak, de egy profi, jól jövedelmező webáruház esetén, szükség van a fizetett változatra is.
Általában úgy működik a dolog, hogy az ingyenes részt lehet kiegészítőkkel bővíteni úgy, hogy az tökéletesíti a felületet. A webáruház árak harmadik fontos tényezője az adatbázis létrehozása. Erre gyakran nem fordítanak elegendő figyelmet a vállalkozók és ez hamarosan a webáruház bukásához is vezet. Ha igazán jövedelmező áruházat szeretne létrehozni, a termékek száma kielégítően magas kell legyen, hogy a leendő vásárlók válogathassanak. A webáruház árak lényeges komponense ez a tétel, de feltétlenül szükséges befektetés az áhított cél elérésére.