A modern gazdaságban, egy vállalkozás célja a minél nagyobb piaci szegmens elnyerése az adott területen belül. Ehhez a vásárlóközönség minél nagyobb méretű megnyerése és megtartása a kulcs. Ebben nyújt óriási segítséget az úgynevezett CRM rendszer, ami a vállalat és ügyfelek közötti kapcsolat és kommunikáció zavartalan működését hivatott szabályozni.
A vásárlók minden adata és az egymás közötti kommunikáció digitálisan rögzítésre kerül a gyártó vagy szolgáltató cég saját adatbázisban, aminek alapján az ügyfelek adatai nagyszerűen és könnyedén felhasználhatóak, akár marketingcélokra is. A CRM rendszer segítségével így célzottan lehet bizonyos vásárlói csoportokat megkeresni, akár személyre szabott ajánlatokkal is, ennek hatására pedig jelentős forgalomnövekedés érhető el.
A CRM rendszer működése segítségével sok művelet elvégezhető. Lehetőség van például különböző szűrők alkalmazására, kimutatások vagy jelentések készítésére. Ezek fényében egyértelmű, hogy egy ilyen ügyfélkapcsolati szoftver elengedhetetlen a mai modern kereskedelmi vállalkozás éltében.