Ha lehetőséget látunk az internetes kereskedelemben, akkor első lépésként egy webáruházat kell létrehozni. Akik komolyan gondolják, hogy kipróbálnak a kereskedelemnek ezt a változatát, azok szakemberre bízzák a webáruház elkészítésének feladatát. Azonban ez csak a munka első lépése. A létrehozott online áruházat üzemeltetni is kell. Ezt már egy kis gyakorlással bárki elsajátíthatja.
Éppúgy, mint a hagyományos kereskedelemben, úgy az online piacon is érdemes egy piackutatást végezni, mielőtt nekilátunk a webshop beindításának. A piackutatás során ugyanis tudomást szerezhetünk arról, hogy van-e egyáltalán igény az általunk forgalmazni kívánt termék iránt. De információt szerezhetünk a potenciális vásárlók vásárlási szokásairól is. Így könnyebben megtervezhetjük a terméklistát, valamint az árak kialakítása is egyszerűbb lesz így. Ezek nagyon fontos feladatok, amelyet minden esetben el kell végezni. A webáruház üzemeltetését tehát megelőzi a piackutatás.
A piackutatás eredményének megfelelően elkezdhetjük feltölteni a termékeket a webshopba, majd az árazásra is nagy hangsúlyt kell fektetni. Fontos, hogy olyan árakat válasszunk, amelyeket a vásárlók még hajlandók megfizetni a termékek után, ugyanakkor elegendő profitot is termelnek. Ezt gyakran nem könnyű eltalálni, de a piackutatás eredménye ebben is segíthet. Az internetes áruházak üzemeltetéséhez tartozik a termékek vagy szolgáltatások bemutatásáról szóló cikkek megírása és feltöltése is. Ezek segítségünkre lehetnek abban, hogy az áruház népszerűsége és ismertsége is egyre növekedjen.