A védjegyek szerves részét képezik az üzleti sikereknek

védjegy

Mielőtt fontolóra venné a találmánya iparjogvédelmi fogalmának bejelentését, fontos, hogy először is megértse, mi az és mit véd. Védjegy lehet bármelyik szó, logó, szimbólum, minta vagy kifejezés, amit az áruk és szolgáltatások forrásának, eredetének azonosítására használnak. Vegyük például a nemzetközileg elismert ruházati márkát, a Nike-t!

Egy ruházati cikkről, mondjuk egy pólóról a címke alapján megállapítható, hogy Nike termék. Ha a Nike felirat vagy logó nem szerepel sehol a pólón, a címkén akkor is jól látható és a fogyasztók tudják, hogy az áru forrása a Nike. A védjegyek segítenek megkülönböztetni a márkát a versenytársaktól és végső soron segítenek megvédeni a márka ismertségét.

Ezen kívül hozzájárulnak a vállalat márkájának és hírnevének kialakításához, mivel bizalmi kapcsolatot teremtenek az ügyfelekkel, ami lehetővé teszi, hogy a vállalkozás hűséges ügyfélkört alakítson ki, így is növelve a jó hírnevét. A védjegyeknek köszönhetően, a fogyasztók megtévesztése is kiküszöbölhető, mivel jelzik a termékek eredetét és az állandó minőségi szintet.